Odwiedź stronę main
  • Baza wiedzy
  • Aktualności
  • Kontakt
Odwiedź nasz profil na Instagramie
Odwiedź stronę /ip-w-pigulce

safebrandfirst / baza wiedzy / ip w pigułce /sprzeciw wobec..

Sprzeciw wobec znaku towarowego

dr Anna Sokołowska-Ławniczak

Co jest sprzeciw?

Podstaw sprzeciwu jest parę, ale najczęściej właściciel starszego znaku uważa, że Twoja marka jest zbyt podobna do jego i wnosi sprzeciw w urzędzie.


Rozpoczyna się formalna procedura sprzeciwowa. Twój znak nie zostaje automatycznie odrzucony! Masz kilka opcji działania.


Co możesz zrobić?

  • Negocjować i zawrzeć ugodę z drugą stroną

  • Prowadzić postępowanie sprzeciwowe aż urząd wyda decyzję

  • Wycofać zgłoszenie (tylko w beznadziejnych przypadkach)


Ile to trwa?

Ugoda często trwa kilka miesięcy. Postępowanie przed urzędem - ok. 12 miesięcy (nierzadko dłużej). Przez ten czas nie masz jeszcze prawa ochronnego.


Ile to kosztuje?

Największy kont to honorarium prawnika i koszty urzędowe.


Jakie są konsekwencje sprzeciwu?

Jeśli przegrasz - Twój znak nie zostanie zarejestrowany.

Jeśli wygrasz - otrzymasz ochronę i formalną rejestrację.


Przykłady sprzeciwów:

  • EUIPO: adidas vs. adis

  • UPRP: Starbucks vs. Star Coffee

  • EUIPO: LEGO vs. Lekobrick


Zapamiętaj!

Sprzeciw to nie koniec. Dobry prawnik - dobra strategia - duża szansa na zwycięstwo.

Informacje prawne

Polityka prywatności

Regulamin serwisu

Polityka cookies

Siedziby:


Warszawa

ul. Twarda 4,

00-105 Warszawa

tel.: (+48) 22 850 10 10


Kraków

ul. Królowej Jadwigi 170

30-212 Kraków

tel.: (+48) 12 426 05 30


Odwiedź nasz profil na Instagramie
Korzystamy z ciasteczek
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia jej prawidłowego działania, analizy ruchu oraz dostosowania treści do Twoich potrzeb. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z Polityką prywatności. Możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Niezbędne ciasteczka są konieczne do funkcjonowania strony i nie można ich wyłączyć w naszych systemach. Zazwyczaj są one ustawiane w odpowiedzi na Twoje działania, które sprowadzają się do próśb o usługi takie jak ustawianie preferencji prywatności, logowanie lub wypełnianie formularzy. Możesz ustawić w swojej przeglądarce blokadę lub ostrzeżenia o tych ciasteczkach, natomiast niektóre elementy strony nie będą wtedy działać. Te ciasteczka nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację użytkownika.


Ciasteczka funkcjonalne pozwalają naszej stronie zapewniać zwiększoną funkcjonalność i personalizację. Mogą być ustawione przez nas lub zewnętrznych dostawców, których usługi zostały dodane do naszych stron. Jeśli nie zgodzisz się na użycie tych ciasteczek, to niektóre lub wszystkie te usługi mogą działać nieprawidłowo.


Ciasteczka targetujące mogą być ustawione na naszej stronie przez naszych partnerów reklamowych. Mogą zostać wykorzystane przez te firmy, aby zbudować profil Twoich zainteresowań i pokazywać Ci bardziej dopasowane reklamy na innych stronach. Wspierają one nasze działania marketingowe I pomagają mierzyć ich skuteczność. Jeśli nie zgodzisz się na użycie tych ciasteczek zobaczysz mniej dopasowane reklamy.


Ciasteczka wydajnościowe pozwalają nam zliczać odwiedziny i źródła ruchu na stronie, dzięki czemu możemy mierzyć i ulepszać działanie naszej strony. W ten sposób możemy określić, które strony są najbardziej lub najmniej popularne i zaobserwować jak użytkownicy poruszają się po nich. Jeśli nie zgodzisz się na użycie tych ciasteczek, nie będziemy wiedzieć kiedy odwiedzasz naszą stronę i nie będziemy w stanie analizować jej wydajności.


Ciasteczka nieskategoryzowane to ciasteczka, które nie zostały przypisane do żadnej kategorii ze względu na typ lub przeznaczenie.