safebrandfirst / baza wiedzy / ip w pigułce /sprzeciw wobec..

dr Anna Sokołowska-Ławniczak
Co jest sprzeciw?
Podstaw sprzeciwu jest parę, ale najczęściej właściciel starszego znaku uważa, że Twoja marka jest zbyt podobna do jego i wnosi sprzeciw w urzędzie.
Rozpoczyna się formalna procedura sprzeciwowa. Twój znak nie zostaje automatycznie odrzucony! Masz kilka opcji działania.
Co możesz zrobić?
Negocjować i zawrzeć ugodę z drugą stroną
Prowadzić postępowanie sprzeciwowe aż urząd wyda decyzję
Wycofać zgłoszenie (tylko w beznadziejnych przypadkach)
Ile to trwa?
Ugoda często trwa kilka miesięcy. Postępowanie przed urzędem - ok. 12 miesięcy (nierzadko dłużej). Przez ten czas nie masz jeszcze prawa ochronnego.
Ile to kosztuje?
Największy kont to honorarium prawnika i koszty urzędowe.
Jakie są konsekwencje sprzeciwu?
Jeśli przegrasz - Twój znak nie zostanie zarejestrowany.
Jeśli wygrasz - otrzymasz ochronę i formalną rejestrację.
Przykłady sprzeciwów:
EUIPO: adidas vs. adis
UPRP: Starbucks vs. Star Coffee
EUIPO: LEGO vs. Lekobrick
Zapamiętaj!
Sprzeciw to nie koniec. Dobry prawnik - dobra strategia - duża szansa na zwycięstwo.