Odwiedź stronę main
  • Baza wiedzy
  • Aktualności
  • Kontakt
Odwiedź nasz profil na Instagramie
Odwiedź stronę /ip-w-pigulce

safebrandfirst / baza wiedzy / ip w pigułce / 3 zasady ochrony...

3 zasady ochrony marki, które musisz znać

dr Anna Sokołowska-Ławniczak

Poznaj 3 podstawowe zasady, które mają wpływ na to, czy i jak skutecznie Twoja marka będzie chroniona.


Zasada specjalizacji

Ochrona nie działa „na wszystko”. Musisz wskazać konkretne towary lub usługi w odniesieniu do których będziesz używasz marki.


Przykład: Sprzedajesz ubrania? Chroń znak w klasie odzieżowej, nie w gastronomii. Świadczysz usługi deweloperskie? Wówczas ochrona na produkty spożywcze nie jest Ci zupełnie potrzebna.


Myśl realistycznie. Nie planuj ochrony na 10 lat do przodu.

Zastanów się, co realnie robisz dziś albo w najbliższej przyszłości – i te towary lub usługi obejmij zgłoszeniem.


Zasada terytorialności

Ochrona działa tylko w kraju, w którym została przyznana.

Masz ochronę w Polsce = ochrona działa w Polsce.

Chcesz działać za granicą? Trzeba to zaplanować i odpowiednio zgłosić.


Zasada czasowej ochrony

Znak towarowy jest chroniony przez 10 lat od daty zgłoszenia! Po 10 latach ochrona wygasa. Chyba że ją przedłużysz uiszczając opłatę za ochronę. Na kolejne 10 lat. I kolejne. I kolejne. W teorii – bez końca.


Jest tylko jeden haczyk: musisz to zrobić w określonym terminie. Przegapisz? Tracisz ochronę.


Informacje prawne

Polityka prywatności

Regulamin serwisu

Polityka cookies

Siedziby:


Warszawa

ul. Twarda 4,

00-105 Warszawa

tel.: (+48) 22 850 10 10


Kraków

ul. Królowej Jadwigi 170

30-212 Kraków

tel.: (+48) 12 426 05 30


Odwiedź nasz profil na Instagramie
Korzystamy z ciasteczek
Nasza strona wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia jej prawidłowego działania, analizy ruchu oraz dostosowania treści do Twoich potrzeb. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z Polityką prywatności. Możesz w każdej chwili zmienić ustawienia swojej przeglądarki.

Niezbędne ciasteczka są konieczne do funkcjonowania strony i nie można ich wyłączyć w naszych systemach. Zazwyczaj są one ustawiane w odpowiedzi na Twoje działania, które sprowadzają się do próśb o usługi takie jak ustawianie preferencji prywatności, logowanie lub wypełnianie formularzy. Możesz ustawić w swojej przeglądarce blokadę lub ostrzeżenia o tych ciasteczkach, natomiast niektóre elementy strony nie będą wtedy działać. Te ciasteczka nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację użytkownika.


Ciasteczka funkcjonalne pozwalają naszej stronie zapewniać zwiększoną funkcjonalność i personalizację. Mogą być ustawione przez nas lub zewnętrznych dostawców, których usługi zostały dodane do naszych stron. Jeśli nie zgodzisz się na użycie tych ciasteczek, to niektóre lub wszystkie te usługi mogą działać nieprawidłowo.


Ciasteczka targetujące mogą być ustawione na naszej stronie przez naszych partnerów reklamowych. Mogą zostać wykorzystane przez te firmy, aby zbudować profil Twoich zainteresowań i pokazywać Ci bardziej dopasowane reklamy na innych stronach. Te ciasteczka nie przechowują bezpośrednio Twoich danych osobowych, ale opierają się na unikalnej identyfikacji Twojej przeglądarki i urządzenia. Jeśli nie zgodzisz się na użycie tych ciasteczek zobaczysz mniej dopasowane reklamy.


Ciasteczka wydajnościowe pozwalają nam zliczać odwiedziny i źródła ruchu na stronie, dzięki czemu możemy mierzyć i ulepszać działanie naszej platformy. W ten sposób możemy określić, które strony są najbardziej lub najmniej popularne i zaobserwować jak użytkownicy poruszają się po platformie. Zebrane informacje są przechowywane zbiorczo, a zatem anonimowe. Jeśli nie zgodzisz się na użycie tych ciasteczek, nie będziemy wiedzieć kiedy odwiedzasz naszą platformę i nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.


Ciasteczka nieskategoryzowane to ciasteczka, które nie zostały przypisane do żadnej kategorii ze względu na typ lub przeznaczenie.